Sunday, February 8, 2009

Make column in powerpoint 2007

To create a text arranged into several columns in newspapers as we can do the following manner:

1. Selection of text that we will make the field

2. Click the "column" in the group "paragraph" (It's in the home ribbon)

3. Akan show some amount of menu options in the fields you want, if you want outside of the column click more

4. Type the desired number of columns in the "number" and the menu settings spasinya "spacing"

5. Click OK.

The result will be as follows

Bahasa Indonesia

Membuat tulisan berbentuk menjadi kolom pada powerpoint

Untuk membuat teks tersusun menjadi beberapa kolom seperti dalam koran kita dapat melakukannya dengan cara :

1. Seleksi teks yang akan kita buatkan kolom

2. Klik tombol "column" pada group "paragraph" ( Ada di ribbon home )

3. Akan muncul beberapa menu pilihan jumlah kolom yang diinginkan, jika mau diluar dari yang disediakan klik more column

4. Ketik jumlah kolom yang diinginkan pada menu "number" dan seting spasinya pada menu"spacing"

5. Klik OK.

Hasilnya akan seperti berikut

No comments:

Post a Comment